Pura vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu Pura vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu

Pura vida

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

25 Juni 2009 | Costa Rica, San José

Vriendjes en vriendinnetjes, vaders en moeders, broer en zusje, ooms en tantes, nichtjes en neefjes en omas ipv olas.

WELKOM!

Pura vida, hiermee worden we in elke stad mee geconfronteerd als het GOEDE LEVEN, maar ook als YA WANNA BUY SHIT en letterlijk ook wel gebruikt als PASS ME THE JOINT! Dus je raad het al hier in Costa rica is skunk net zo illegaal als in Nederland (denk daar maar even over na;))

In Puerto Jimenez, waar ik gebleven was zijn we na een uur over een (je raad het al) stuiterballen weg in Carate aangekomen. Daar kwamen we er meteen achter dat we eindelijk een keer de enige toeristen waren en werden we dan ook recht voor de deur van ons hostel afgezet (eigenlijk omdat daar het politiebureau zat en er iemand afgezet moest worden die belangrijker was dan ons, maar daar hebben we het niet meer over). We werden ontvangen door een Super aardige vent genaamd Ron die uit Canada kwam oorspronkelijk en vertelde dat hij voor naaktheid was (ok waar gaat dit verhaal heen).
Na een uurtje te hebben zitten kletsen hebben we onze spullen uit onze backpacks gehaald die we echt nodig hadden ( nou daar begint het gezeik dus al) dus ik was redelijk over bepakt met het idee dat ons hutje in de jungle 10 minuten lopen was vertrokken. Nou ik kan jullie vertellen 10 minuten is hier dus 40 MINUTEN en dat zuigt als je teveel spullen bij je hebt en je niet wist dat je helling ging beklimmen met een steiltegraad( ik hoor net dat het stijgingsgraad moet zijn nouja, bedankt Kelly) van 100 in de stromende regen. Daar aangekomen was het egt zo zwaar de moeite waard, want het was zooow mooi en afgelegen. ( opeens begreep ik ron zn perspectief, want we hadden zeker naakt rond kunnen lopen). Het was om 6 uur zeker wel donker en toen werd het ook een beetje eng, want met donker bedoel ik geen enkel licht:s op twee letlichtjes na in het plafond en ga dan maar eens naar de wc 10 meter verder! Dus zijn we ook om 8 uur gaan slapen, haha. De volgende dag , alsof we niet genoeg gehiked hadden gingen we naar de GOTTOGO (hoe toepasselijk) het uitkijkpunt. Heel mooi maar heel zwaar. Daarna konden we rustig naar beneden lopen richting waterval. Waar we onderweg nog apen hebben gezien en op foto hebben staan en nog mieren zijn tegengekomen. Nee niet zomar mieren. Vleesetende, gemuteerde mieren die alleen de voeten van Kelly en mij lustten! En nee ik overdrijf niet! (uitleg: we liepen over een stukje bergpad van 10 cm breed toen kelly opeens riep: Celine MIEREN en ze idd op elke cm zaten 100 meter lang. Op een gegeven moment zijn we gaan rennen slippers uitschoppen het ravijn in en waren we nog helemaal kapot gebeten in onze voeten). Beneden angekomen, konden we de waterval niet vinden...haha ok dan! Verder de trail afgelopen via de rivier, door de rivier. Om vervolgens bij het huis van Ron uit te komen en de bus terug richting Puerto Jimenez te nemen. (was uiteraard geen bus vandaag dus maar de gewoon achter in de truck,))
In Puerto jimenez een hostel gepakt voor een nacht om de volgende dag in de richting van Manuel Antonio te vertrekken.
In Quepos gestrand, omdat het goedkoper en makkelijker was! Super toeristisch, dus dat was jammer. Maar ook Manuel Antonio waar we de volgende dag heen zijn gegaan viel in het niet met Corcovado en was ook heel toeristisch dusja:S Wel leuke mensen ontmoet en goede tips gekregen.
Maar toch de dag erna maar meteen verder! Dit keer in de richting van Samara, met als tussenstop Puntarenas. Daar aangekomen was het al avond en zijn we meteen naar een hotel gelopen die we konden vinden, redelijk te betalen dus meteen maar gedaan, in de kamerkast aangekomen ( ja het was idd een deur en vier muren en 2 bedden, meer paste er ook egt niet in) haha maar we hoefden er alleen te slapen. We hjebben een aantal redelijke reisdagen achter de rug zoals jullie wel kunnen merken, want de volgende dag vertrokken met de ferry en bussen naar Samara. Daar aankomen ( mnadat het ons aangeraden werd) vonden we het een beetje tegenvallen, omdat het strand egt heel vies was en grauw, dus wij waren al aan het zeiken dat het lelijk en klein was en stom. ( toen kwamen we erachter dat er een orkaan was gewest bij Mexico en dat er daarom een heel hoog tij was in Samara waardoor alles werd weggespoeld, konden zij natuurlijk ook niks aan doen) dus namen we onze woorden maar weer even terug.
Daar 2 dagen gebleven, 2 dagen gesurft en heel vaak gestaan en veel chille mensen ontmoet uit verschillende landen. Beetje gepoold, beetje gezopen en gewoon heel erg gechilaxed. (dat is een soort mix van relaxen en chillen).

We zijn gisteren vertrokken uit Samara in de richting van San Jose waar we nu een dagje zijn om te gaan Bungee jumpen van een 80 hoge brug boven de rio Colorado (ja mam, sorry k zal proberen heel te blijven)!!!

Morgen gaan we naar het volgende parque nacional genaamd Tortuguero en wat we dan gaan doen... Ik heb GEEN IDEE.

Ik geef jullie allemaal veel kusjes en ik ga iedereen nu toch wel een betje missen. XXX

Muchos Besos

• 25 Juni 2009 - 17:00

Carla:

Hey nicht!
    Je maakt wat mee zeg, volgens mij heb je het gevoel al máááánden weg te zijn inmiddels. Erg leuk om je verhalen te lezen en je reis zo te kunnen volgen (scheelt weer als je thuiskomt toch?) Veel plezier met bungee jumpen (sorry Jacq) hoop ook daarom gauw weer van je te horen!! Dikke xx van ons vier

• 25 Juni 2009 - 18:36

Toet:

Saas!

Wát een onwijs leuke verhalen allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.. =) Ben benieuwd naar de foto's!!!

Hier verder alles goed! Ga volgende week alweer terug naar Terschelling voor de zomer.

Spreek je meis!
    Ben benieuwd naar je volgende story.
    OH. En HOE was het bungee jumpen?! Beter dan die op Kreta?? Hahaha

KUS,
    Sann

• 25 Juni 2009 - 20:42

Zusjelief:

iik ben zo jaloers op jou! wil ook bungeejumpen! gelukkig dat alles goed met je gaat, moet zaterdag weer zingen op het raadhuisplein!! niet te gek doen he! xxx caatje

• 25 Juni 2009 - 21:16

Mams:

Zo te lezen ben je aardig aan je conditie aan het werken met al die voet- klim- en trektochten, klinkt allemaal heel spannend.
    Ja, dat bungee-jumpen hoeft van mij nou ook weer niet, 80 meter hoog. ik moet er niet aan denken. Papa ook niet denk ik die heeft al hoogtevrees als hij op een luciferdoosje staat. Tegen de tijd dat je dit leest is de sprong al achter de rug en kun je dat van je lijstje schrappen, heb je dan ook weer gehad.
    Je nicht Karin heeft een zoontje gekregen, wel iets te vroeg geboren maar alles oke. Hij heet FINN. He wijfie houd je taai en geniet. Wij missen jou ook, maar je weet als het met jou goed gaat gaat het met ons ook prima. Dikke kus mama

• 25 Juni 2009 - 21:17

Mama:

Hoe zit dat met dat bungee-jumpen op Kreta????????

• 27 Juni 2009 - 10:54

Ellies Saeijs:

lieve celine

wat heerlijk dat je zo geniet.
    het lijkt me allemaal wel heel spannend,stel je voor dat dat 50 jaar geleden was gebeurd ze zouden denken dat je gek was geworden.
    maar andere tijden andere mogelijkheden
    genieten maar liefs en een kusje oma

• 01 Juli 2009 - 08:38

Maaike:

BUNGEE JUMPEN!!! :D

Celine je bent een held als je het doet! ;)

KUSSS