3 in 1 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu 3 in 1 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu

3 in 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Celine

31 Juli 2009 | Mexico, Mexico-stad

Sorry ik heb een beetj afgehaakt met berichten plaatsen...

Maargoed de vulkaan heette dus Pacaya en was suuper vet, we hebben gewoon een stroom lava van 2 meter breed en 20 meter lang gezien...NIET NORMAAL GAAF!!!
aarna San Pedro de laguna en chichicastenango(dit is idd de echte naam van het dorp n ja wij hadden ook moeite het uit te spreken:)) haha

Vanuit Antigua (ja daar zijn we ook weer terug naartoe gegaan tussendoor) verder naar Rio dulce, aar hebbn we in de jungle aan het watr geslapen in een vet hostel met HEEEEEL VEEL beesten (en daarmee bedoel ik INSECTEN):s en dat is nog steeds iets waar ik een gruwelijke heel aan heb. Vanuit daar een spot opgezocht waarbij de rivier oud was en de waterval heet (en het was gewoon natuurlijk dus er stonden bovenaan geen loale mannetjes de waterval te verwarmen al je begrijpt wat ik bedoel).
Vanuit daar doorgereist naar Flores, tikal. De tempels waren heel vet, egt geweldige uitzichten en gewoon omdat je weet dat alles met de hand gebouwd werd. (alles was ondertussen wel redelijk gerestaureerd en kelly en ik hebben een vermoeden dat ze er stiekem nieuwe tempels bij hebben gezet en aan het bouwen zijn;) (zie fotos)

Op weg naar Belize alweer... CAYE CAULKER!!! Dit is de plek die heilig is bevonden door 4 meiden uit onze klas die daar toen we er aankwamen al 3 a 4 weken zaten. Super gezellig weekend en in totaal 3 dagen gehad. (significa: geen reet gedaan, geprobeerd bij te bruinen, elke avond uitgeweest en een beetje teveel gedronken)haha. Maar o zo gezellig:D (ennn: F*cking DUUR!!!)

Daarna vertrokken in een 14 uur durende bus naar Mexico, San cristobal de las casas!!! Daar aangekomen, redelijk uitgerust (het was een nachtbus) zijn we een beetje door de stad gaan lopen met zn 3en (agnes is meegereist vanuit caye caulker). lekker gechilled en cultuur gesnoven:) Het was een stad zoals Antigua in Guatemala maar dan groter voor mijn gevoel.
Dag erna een tour gedaan naar Chamula en Zinacantan. We hebben bij een lokaal huis gekeken waar ze alles met de hand weven (kleden enzo en daar beginnen ze al mee als ze 6 zijn de meisjes) en daarna Naar het hele gave kerk in chamula waar net op het moment dat wij er waren de nieuwe priester gekozen werd...Het was egt 1 grote berg met mensen en bloemen en wierook en vuurwrk...egt heeeel gaaf om te zien!:)
S avonds
terug aangekomen in San Cristobal gingen we even eten en daarna naar de avondmarkt. Staan we vervolgens even te kletsen zegt Kelly opeens: Oh kijk achtr me nog meer Nederlanders, kijk ik achter haar en wie zie ik staan!!!
Sebas, mijn oude huisgenoot in Breda!! Egt te bizar en uiteindelijk weer als vanouds heel gezellig staan kletsen.

Volgende dag vertrokken naar Palenque met weer een avondbus uiteindelijk omdat uiteraard ook hier in Mexico nis op tijd vertrekt maar ook zeker niet aankomt. (ondertussen nog met patrouille van 2 politieautos en 3 touringbussen ertussen begeleid door het gebied van de Zapatistas). Maar we leven nog:);)
Vandaag naar de tempels van Palenque geweest( die waren veel gaver dan de tempels in tikal) en pretty pictures gemaakt... daarna naar Agua azul gegaan. (dit zijn heel veel watervallen en poeltjes bij elkaar met blauw water). Lekker in de zon gelegen en genoten:) Vanavond met de nachtbus naar Tulum en daar vandaan gaan we alleen nog maar in de zon liggen en chillen:D en spelen in de Caribische zee... But i'll let u know!!!

Besos en mensen, nog maar 10 dagen!!!
See u soon...

• 31 Juli 2009 - 09:14

Saeijs@home.nl:

Lieve celine

Mensen wat een reis maken jullie zeg.
    wat een toeval dat je die oud kamergenoot `zag inderdaad nog maar 10
    nog veel plezier aan de caraibische zee en lekker bruin branden.liefs omadagen de tijd gaat snel

pa en ma zitten nu bruiloft te viere in india. ben benieuwd naar hun verhalen.he`

• 02 Augustus 2009 - 15:07

Sven-Erik:

Heej zusje,
    Erg leuk die verhalen allemaal en zorg please dat ze met hun poten van je camera afblijven, haha! Dat is belangrijker dan je geld... :P Ben natuurlijk wel erg benieuwd naar verhalen en vooral naar heel veel foto's!!!
    Dikke kus! (K)