Bali & Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu Bali & Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu

Bali & Lombok

Door: Celine

Blijf op de hoogte en volg Celine

07 Januari 2014 | Indonesië, Mataram

Tijd voor een nieuw verslag!

Er zijn alweer 2 weken voorbij gevlogen. Waarvan ik anderhalve week op Bali heb doorgebracht en nu een halve week op Lombok.

De dag na het laatse bericht heb ik lekker nog een dagje in de zon (achter de wolken) op een ligbedje gelegen. Helaas na beter weten in zonder zonnebrand. Blijkbaar had ik niet genoeg geleerd van het " Cuba- incident".

Volgende dag vertrokken richting Ubud, in zowaar ja de stromende regen. Daar aangekomen in een leuke homestay met lekker ontbijtje en fijne, rustige omgeving. Lekker die middag inclusief poncho rondgelopen door de stad samen met Joe (amerikaan), die ik bij de lunch ontmoet had. Die avond had ik me zelfs een beetje opgetut om kerstavond te vieren:). Ik kwam langs een super leuk cafe met live muziek, dus ben ik daar lekker gaan zitten, met meerdere alleen reizenden en een jongen die ik nog had ontmoet in Yogja. Top kerstavond gehad dus!

De dagen erna bestonden uit heeeerlijk weer, Yogales (waar er dan opeens als je in een hele rare positie staat Tom uit Breda van de Graanbeurs binnen komt lopen), boetiekjes, nog meer boetiekjes, monkey forest, de dagmarkt, afdingen op veel te dure mango's, skypen op eerte kertsdag met de padres, drankje doen met Tom en reisgenoten en verder nog een scooter gehuurd en richting the elephant cave tempel, de rijstvelden en de Sereswati zilverfabriek geweest. Ook heb ik een literbak Yogurt gescored met een zak muesli bij het Bali Buddha cafe, mijn geluksmomentje!;)

27-12 naar Kuta, Bali vertrokken om een weekje te relaxen en feesten met Arinda. Wat een topweek was dat zeg! Ik kwam om 15:00u aan in Kuta bij de Suji Bungalows en heb daar even een paar uurtjes in de zon aan het zwembad gelegen ben en ben toen gaan rondlopen en even op zoek naar een leuk tentje om te eten. Dit was ook het moment van mijn cultureshock. Alleen maar luidruchtige Australiers die veel te opgedoft (voor hun is het natuurlijk gewoon een weekje Lloret de Mar), halfnaakt en met bier in hun hand(en) over straat liepen. Na een mega vertraging kwam Arinda bij Suji om 22:30u aan en besloten we ondanks de reis van 24 uur van Arinda om 1 drankje te gaan doen. Enfin... 2 Bintang, 2 vodka orange, een paar ranzige arak (lokale rijstwijn) shotjes, de entree voor Skygarden en 2 smirnoff ice later lagen we volledig uitgeput en voldaan om 04:00u op bed om vervolgens de dag erna er om 14:30u weer uit te komen.

Verder hjebben we onze dagen tot aan Oud & Nieuw gevuld met in de zon liggen aan het zwembad, op het strand, eten, drinken, surfen en door vooral erg weinig te doen! De dag van Oud & Nieuw was de eerste dag met regen in een lange tijd, dus we hebben erg veel geluk gehad. Het was alleen wel jammer om te feesten onder een zeil op het strand, maar desalniettemin een leuke avond gehad, met genoeg alcohol en goed gezelschap (inclusief tandenborstels uit Nederland van PSV...)

3 januari was het alweer tijd om te vertrekken. Voor Arinda richting Singapore, haar nieuwe hometown en voor mij richting Lombok. Nadat ik in Lombok aan gekomen was kwam ik erachter dat ik toch nog de Rinjani trekking van 3 dagen/ 2 nachten kon gaan doen, dus maar meteen geboekt voor de dag erna! (Hij zou namelijk al gesloten zijn door de regering ivm regenseizoen, maar bij aankomst bleek dit pas vanaf 10 januari te zijn!:))

Wat een trekking was dat zeg! Een trektocht met 2 andere toeristen, een lokale gids en 2 porters (zij dragen al het eten en andere voorzieningen mee voor de drie dagen) Dag 1: Vertrokken richting Crater Rim 1, dit is 5 uur bergopwaarts hiken (af en toe in de stromende regen), met tussendoor een paar stops incl. lunch. Dag 2: Uitzicht vanaf de Crater Rim na nog 1 uur omhoog lopen, om vervolgens 2 uur af te dalen richting het meer en de hotsprings. Ook hier weer na de hotsprings en de lunch vertrokken richting Crater Rim 2. Deze ligt aan de voet van de Rinjani summit en dit was echt een helse tocht van 3 uur steil omhoog hiken. Tijd voor dag 3: De dag van DE Summit beklimmimg. 's avonds was het helemaal helder, dus goed begin! Ook toen we om 02:30u begonnen aan de klim was het nog totaal helder, maar helaas betrok de lucht, toen we na 3 uur hiken, met nog 30 minuten te gaan omhoog keken. Het laatste half uur was op handen en voeten (zo stijl en grindachtig) naar boven in dikke mist, met zaklamp, in stormende wind en gevolestemeratuur -5. Ik had me hier natuurlijk nie goed op voorbereid en hebn het nog nooit zo koud gehad. En dan kom je boven aan, zie je helemaaaaal niks:(. Maar wat heb ik mezelf tot het uiterste gekregen en wat een gevoel als je eenmaal boven bent op ruim 3700m!:D Moesten helaas hierna nog terug afdalen naar het camp a 2,5 uur om vervolgens te ontbijten en nog 5 uur te moeten afdalen naar het startpunt van de trekking. Ik was was helemaal kapot, maar ook hier weer compleet voldaan! Nu heb ik bijgeslapen en heb ik er alleen heel veel spierpijn en uiteraard een top ervaring, mooie foto's en een super gave herinnering aan over gehouden!

Nu rustdag en morgen op naar de Gili's.

Sampai Jumpa!

xxx

  • 13 Januari 2014 - 08:35

    Cecile :

    Hey lobster!

    Wat vet om te lezen. Die trekking Wow wat een avontuur! Super Cool.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Mataram

Celine

Actief sinds 13 Mei 2009
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 17651

Voorgaande reizen:

02 December 2013 - 23 Januari 2014

Indonesië 2013/2014

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste stapjes buiten Europa

Landen bezocht: