The Gili's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu The Gili's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Celine Saeijs - WaarBenJij.nu

The Gili's

Door: Celine

Blijf op de hoogte en volg Celine

20 Januari 2014 | Indonesië, Gili Air

Selamat Pagi,

Wow dit is gewoon alweer het laatste verslag vanuit Indonesie! Wat vliegt de tijd toch ook weer (veel te snel) voorbij!

Ik ben 8 januari richting Gili Trawangan vertrokken, omdat ik de komodo, rinca en flores tour helaas niet meer kon boeken voor de 16de. Ik heb deze dag weer eens geleerd dat sarcasme niet overal gewaardeerd wordt. We waren dus met een busje bij de locale boot gedropt op lombok, om hiervandaan naar Gili Trawangan te gaan. Je word daar dan belaagd door verkopers van de fast boats, na 7x vriendelijk duidelijk te hebben gemaakt dat ik geen interesse had, maakte ik bij de 8ste verkoper de grap dat ik xou gaan zwemmen! Dit werd niet gewaardeerd door de man die de baas van de lokale boten bleek te zijn (ofcourse heb ik weer haha). Hij ging me niet op deboot laten en zou mij wel even duidelijk maken hoe belangrijk hij was, nou ik kreeg dus mooi mn ticket niet! Na excuses (die ik niet meende) en heleboel zweetdruppels en lullen als brugman met hulp van Australier die daar woont mocht ik toch eindelijk mee... Maar wat een man zeg en nog lachen in mn gezicht ook, ik moest voor de eerste keer echt mn best doen om hem niet op zn bakkes te slaan...

Op de boot een Amerikaanse leren kennen, Lexi. Ze vertelde me dat de jongen waarmee ze aan het reizen was toch niet mee was gegaan, masr wel al de helft van de kamer had betaald. Of ik dan mee wilde voor 3 dagen en dus maar 1/4 van de prijs hoefte te betalen...ehm ja ofcourse:)
Met haar 3 dagen op het eiland rond gehangen, biertjes gedronken, ook nog D ontmoet uit Londen, met haar ook biertjes gedronken, gegeten en vooral genoten van het uitzicht daar. Wow wat een top plek! En eindelijk een plek zonder motorbikes en auto's. Daar ook nagedacht wat ik wilde gaan doen na Trawangan en ik kwam heel toevallig uit bij het H2O yoga en meditation retreat op Gili Air, een eiland verder. Kwam precies uit qua data en dus besloten om het te gaan doen! Nieuwe ervaring en misschien wel precies wat ik nodig heb!

Dat is de beste keuze in lange tijd geweest, had zo moeten zijn. Het heeft mij echt heel goed gedaan:) We waren met 15 personen, waarvan 4 Nederlanders en in totaal 2 mannen in de groep. Wat een kippenhok zou lijken is alleen maar m``eegevallen! Het was echt een top groep en heb onwijs goede gesprekken gevoerd, yogalessen gehad en in ieder geval geprobeerd te mediteren... haha not there yet;)
Elke ochtend om 5 uur op en sunrise meditatie om vervolgens yoga te doen en rond 8:30u te ontbijten. Om 9:45u neti potting (neus spoelen met zout water voor het reinigen van body and mind). Tussen 12:00u en 16:00u hadden we elke dag vrije tijd om ook nog iets te zien van het eiland en lekker te kletsen met elkaar! Ook hadden we voor de sunset meditatie elke dag een activiteit (motivational movie, bamboo exercise, circuit training etc...) Het diner waren we elke dag in stilte om mindful te genieten en na het eten hadden we nog de Tibetaanse singing bowls meditatie. Hierna was je helemaal zen en waren we ook in stilte tot na de sunrise meditatie.

Dag 5 was de "day of silence". Deze dag was ingevoerd om voor jezelf een mantra/doel te vormen voor 2014. Tegen 15:00u hadden we een activiteit die de 108 stappen heette. We hebben met zn allen 108 vormen gemaakt in het zand om die vervolgens allemaal af te gaan (stap voor stap) omste beurt en bij elke stap je mantra te herhalen! Dit was het hoogtepunt van het retreat voor mij, omdat ik bij elke stap en elke herhaling een grotere glimlach kreeg en me steeds beter voelde over aankomend jaar! Wow!

Voor wie meer wil weten kan aankloppen, want anders wordt dit wel heeeeellang denk ik;)

Tegen het einde van de 7 dagen kregen we te horen dat de fast boats naar Bali niet zouden gaan ivm het varen op open water en dat we met de alternatieve route zouden moeten. Dit hield in: lokale boot naar lombok, over land naar lembar, haven en vervolgens slow boot naar Padangbai, Bali. Hierna met bus naar het airport hotel. Gelukkig heb ik deze 12 uur durende rit met Renee en Sarah kunnen maken:). Helaas deze reis kut begonnen, omdat mijn telefoon gestolen werd net voordat we op de boit stapten naar Lombok en ik er in de bus pas achterkwam:(. Al mijn foto's weg en mijn Room for Thought... BALEN!!!
De volgende ochtend om 4:30u was ik alweer op weg naar het vliegveld om mijn vlucht naar Yogyakarta te nemen. Nu lekker nog 2 dagen hier en dan vlieg ik naar Jakarta om een paar uur later mijn terugreis naar Nederland te starten! Ik zou eigenlijk met de trein naar Jakarta gaan, maar hoorde toen ik hier aankwam dat de hele stad onder water staat en vond het toch een slimmer plan om een vlucht te boeken!

Ik zie jullie snel en heb daar ondanks dubbele gevoelens (ik wil ook blijven;)) enorm veel zin in!

Nu echt Sampai Jumpa!

Xxx

• 20 Januari 2014 - 10:53

Arinda:

Heerlijk om te lezen dat je je reis op deze manier afsluit. Kut van je telefoon maar ag, je hebt jezelf met je mantra en glimlach op je gezicht! Mooie ervaring. x